CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

D' Sweetest Blogger Eva

Pain... U'll Go.. Far Far Away~~

"Hey... Die cume nak rebound ko je tuh.. Forget him Nia..."

"Die saje je nak main2kan u.. Da..Lupekan die.. Lupekan everything..."

Well... Mcm yg sedia maklum, aku mmg agk kesusahan sket in my laz relationship wif him.. hard 2 let him go.. Hard 2 forget everything... I'd try..but seems like susah.. Bu then, Tuhan nk tunjuk apekah die yg sebenanye.. Bile da tao kebenaran, God! Aku rasekan bende tu sangat unfair 2 me... How he can be in so much happiness overthere sedangkan aku kt sini mcm nk gile dok cube nk melupekan die.. Damn!----> Inilah yg kua bile perasaan amarah menguasai.. Setan da pengaruh kan... Bese la tuh...

Still.. Bila marah aku akn cakap pape je.. But bile tgk yg dorang so much in love wif each otha, happy 2 be back together again wat aku fikir.. Die punye happy 2 x mcm time die ngan aku dulu.. Ok.. Dats it.. I MUST TO FORGET HIM.. Biakan die dgn idop die yg baru.. Asalkan happy suda ler...

Memang sakit hati sgt3.. Frust bagai gile babi.. Satu mlm aku nanges.. N thnx to Syafiq, my ex.. U always ade ngan I everytime I need u.. Thnx sgt2... Mmg feel much better afta da lepaskan evrything ngan die.. Afta all..juz lelaki yg knal pangai laki yg sbenanye kan.. N sib bek la dak Syafiq nie da ade gf.. Haha~~(kidding!)

Aku BENCI...Aku BENCI...Aku BENCI...dgn lelaki yg xde rse tanggungjawab..x jujur...tipu punye olang!---> Jgnlah dipertemukan aku dgn umat spt ini Ya Allah.. Amin...

OK la.. Juz nk share.. Aku x ckp yg aku nie baik sgt, alim sgt n sempurna sgt.. Aku berpegang pade satu prinsip.. I believe on Everyone makes mistakes, what goes around comes around n peoples change.. Xder manusie yg perfect kt dunia nie.. Kite nie kan juz hamba Allah yg hina.. X lepas buat dose.. Same la cam aku.. But bile namenye di mane kite nk build a relationship, ape yg jadik teras? Ape yg menjadikan kite berfikir nk build relationship 2?? Ok.. even not a relationship 2 la. Mcm kite nk build satu rumah ke.. building ke.. Ape yg wat kite pk nk wat sume 2? Niat kan? Btol x if x dimulekan dgn niat.. Semue bnde xkan jadik? Aku berniat nk bina satu umah nie utk anak2 yatim.. Aku niat nk beli umah nie utk my family in future.. Mcm2 la.. Mcm in a relationship jugak.. Kenape kite nak bersame ngan dat person? Ape niat kite nk bersame ngan dat person? Sumtimes bile kite berniat baik, so balasannye jugak baik.. Bile kite berniat jahat, xkan lame la.. tapi sume 2 bile ade izin Allah nk kite be in a gud relationship, bertahan la die.. If x.. Mmg xder jodoh.. Even kite x ckp pn niat kite kt pasangan kite 2.. Allah 2 kan Maha Mengetahui setiap isi hati hamba-Nya.. Whether ko bole jujur o x je ngan pasangan ko.. N yg penting sekali... Jgn PERNAH... dgr ye.. JANGAN PERNAH sekali pon kite mainkan perasaan org.. Jujur la seboleh yg mungkin... Percaye.. Tapi jgn la bile org da percaye kt ko, ko lak menggune2kan kepercayaan org 2.. Okeh? Percayelah pada hukum KARMA.. Idop kite nie kan mcm roda.. Once kite kt ats.. sooner o later kite akn ade kt bawah gak.. Bukan nk menyumpah die o ape.. Tapi evn aku x ckp bout diz thing, it still juz d way it is.. Sebab aku percaye.. Kite akn merase balik ape yg kite pnah wat kt org.. Sebab aku pon da kene... Percayelah.. itu memang da janji Allah pd setiap hambe-Nya.. Aku yakin, sebabkan Allah sygkan akula terjadinya bende nie sume.. Putus cinta 2 memang menyakitkan.. Tapi itulah satu care Allah nk sedarkan kite n selamatkan kite dr org yg salah.. If x, Dia akan terus biakan kite terus2an melakukan kesalahan kesilapan ngan org 2.. Kan? Ade jodoh, ade la.. Mane tao.. Diputuskan-Nya sekarang, dipertemukan semula di mase akn dtg.. Kite xtao 2.. Sbb semua 2 urusan Allah yg da ditetapkan-Nya utk setiap umat2-Nya.. Ingat bende nie.. Pengalaman mengajar kita.. Kesilapan menyedarkan kite.. Aku amek sgale pengalaman sbg satu kelebihan utk diri aku n kesilapan yg pnah aku wat 2 as satu amaran so aku x wat lg.. Bnde nie sume baik utk jadikan diri kite more mature n berfikiran lebih luas utk wat n decide pape dlm idop kite in a future.. 

Jujur.. mmg break utk yg terakhir kali nie sgt effect diri aku. Too much love 4 him.. Dats y its hard 4 me. But now, lepas da dibukakkan mate n pintu ati aku.. Akhirnya aku da bole lepaskan die.. Da bole trime sume keadaan yg berlaku.. Bukan nk ckp die jahat.. sapelah aku nk ckp cmtu kan... Aku bole nk membenci... ramai yg suro aku bencikan die.. Teruskan membenci die Nia.. Benci..benci..benci.. tapi sapelah aku nk membenci sesama umat kan.. Bile kite marah, mmg la kite ckp kite benci.."Aku benci gile la kt mamat 2!!" "Aku benci gile la kt minah bodoh 2!!" haa..mcm2 lah kan ayt yg terkeluar.. Bese la bile setan da pnoh kt dade time 2.. Sumpah seranah habess kuar sume.. Marah 2 mmg ade.. Skt ati 2 mmg trase lg.. Tapi xperlah.. Lame2 msti akn hilang sume 2.. Aku maafkan die dlm segale2nye yg die pnah lakukan kt aku.. aku halalkan makan minum die.. aku halalkan sgale perbelanjaan yg pnah aku spend tuk die.. Aku harap die akan sedar sgale kesilapan dia di mase lalu evn bkn dgn aku je pon kan.. Everything la.. Smoge dibukakkan pintu ati die utk sedar n x melakukan kesilapan lg. Doa yg baik2 jelah utk die. Bes citer.. Bialah die nk benci aku pon..  Salah aku sebab terlepas ckp yg x elok kt die.. =p Mintak maaf eh u... Inilah aku yg sebenanye pon.. Lembut ati sgt.. Tapi satu jela.. Aku dah jadi semakin susah utk percayekan lelaki.. Harap maaf lah yer pade sape2 yg cube nk masok line 2 kan.. Aku serahkan sume pada Allah.. Hanya Dia je yg tao wut is d best 4 me.. Aku juz teroskan idop mcm bese.. Ramai lg org yg syg aku.. Aku bertuah sebab dikelilingi ramai org yg sygkan aku.. Thnx 2 u olz!!
 
 Last but not least, ingatlah pesan aku.. Jangan wat org.. nnt org wat kite blk.. Doa2 org yg teraniaya 2 dimakbulkan Allah tao... ingat 2...

So PAIN... Pergilah kau jauh2 bersame sgale kenangan yg lpas.... Kembalikan Nia yg kuat, tabah n sabar itu kepada aku semula... Aku xnk hilang diri aku yg dulu.. 

 

0 comments:

Post a Comment